Případová studie Ebl-Naturkost

Síť prodejen s bio potravinami v Německu

• založeno v roce 1994
• 29 obchodů s bio produkty
• 500 zaměstnanců
• přes 250 dodavatelů
• 1/3 obratu tvoří regionální produkty


Michael Ebert  |  Category Manager

Kdy jste začali používat Quant? Pamatujete si, jaká byla v té době Vaše očekávání?

První školení a zapojení našich prodejen jsme zahájili v září roku 2016. Naše původní očekávání byla taková, že bychom chtěli být schopni lépe plánovat a analyzovat náš sortiment.

Jaké byly největší překážky? Jak se je dařilo řešit a co byly první přínosy?

Po vyřešení problému s datovou komunikací v rámci různých databází se zbývající problémy týkaly kvality získaných dat o zboží. Tisíce obrázků muselo být oříznuto a rozměry zboží byly často zadány v nesprávném pořadí (šířka, výška a hloubka). Pouze tato „přípravná práce“ trvala přibližně šest týdnů. Prvním milníkem využití Quantu bylo otevření jedné z našich prodejen v prosinci roku 2016 s pomocí planogramů pro oddělení Potravin a nápojů.

Jak dlouho trvalo, než jste vypublikovali Vaše první planogramy na prodejnách?  

První planogramy byly zveřejněny na všech prodejnách v lednu roku 2017.

Využívali jste Quant Web hned od začátku? Bylo těžké pro Vaše prodejny zvyknout si na něj?

Quant web jsme využívali od samého počátku. Ačkoli zpočátku se objevovaly obavy ohledně ovládání tabletů, celkově byl celý proces přijat rychle a pozitivně.

Používáte pravidelně integrované komunikační kanály Quantu jako například diskuzi?

Mnoho našich zaměstnanců začalo využívat diskuzi okamžitě.

Velmi důležitou součástí projektu byla integrace automatického předávání dat z různých zdrojů jako jsou EBL ERP, EcoInform a DataNature. Můžete prosím stručně popsat, jak využíváte data v Quantu a jaké jsou výhody takové integrace?  

V Quantu využíváme data související s obrázky, rozměry produktů a také specifikacemi produktů týkající se přísad zahrnutých v produktech. Díky snadnému vyhledávání a možnosti využívání štítků v Quantu je mnohem snazší a rychlejší umísťování skupin produktů do planogramu na základě požadované specifikace produktů.

Již jste otevřeli nové prodejny pomocí Quantu. Můžete popsat hlavní výhody plánování prodejen v Quantu před jejich otevřením?

Hlavní výhodou je úspora času, protože již od začátku je známo, kde a v jakém počtu kusů budou produkty umístěny. K této úspoře času také přispívají regálové police zavěšené ve správné výšce.

Využíváte online podporu Quantu. Jak hodnotíte kvalitu této podpory?

Kvalitu online podpory vnímají naši zaměstnanci velmi pozitivně a považujeme ji za velmi dobrou. Obvykle je pomoc poskytnuta do několika minut a v případě větších problému se nás podpora ihned ujme a dostaneme okamžitou zpětnou vazbu.

Jaké jsou Vaše oblíbené reporty a funkce?

Naším oblíbeným reportem je analýza prostorových podílů. Velkým přínosem je grafické znázornění prodejů, obratu a dalších prodejních hodnot v příslušném planogramu.

Doporučili byste Quant dalším retailerům?  

Již jsme doporučili Quant ostatním retailerům a budeme v tom pokračovat.

Jaké jsou nejdůležitější výsledky projektu?

Mezi nejdůležitější výsledky patří mimo jiné lepší přehled o sortimentu, lepší plánování sortimentu s předstihem a snadnější umisťování zboží v prodejnách, což je vnímáno jako obrovská úleva! To také přispívá k lepší orientaci zákazníků na našich prodejnách.

fdsf

Oblíbeným reportem je analýza prostorových podílů a grafické znázornění prodejů a obratu v planogramu

dgfds

Lepší přehled o sortimentu a jeho plánování s předstihem

Snadnější umisťování zboží v prodejnách

Úspora času při plánování prodejen

Snadná a rychlá integrace automatického předávání dat z různých zdrojů